strona główna rozkłady jazdy wyszukiwarka połączeń plan rozwoju projekty UE kontakt do pobrania reklama w serwisie linki

Autobusy:

Sobota, godzina 09:26

Zmiany:

 » Rozkład jazdy
 » Planer podróży
 » Bilety
 » Sieć sprzedaży
 » Migawka
 » Bilet przez telefon
 » Biletomaty
 » Ulgi
 » Kontrola biletów
 » Opłaty dodatkowe
 » Kontakt
 » Dane osobowe
 » Mapa sieci
 » Historia
 » Tabor
 » Na żądanie
 » Regulamin
 » FAQ

Tramwaje:

 » Rozkład jazdy Z41
 » Bilety
 » Wspólny bilet
 » Migawka
 » Bilet przez telefon
 » Ulgi
 » Opłaty dodatkowe
 » Kontakt
 » Mapa linii Z41
 » Historia

Kolej:

 » Rozkład jazdy
 » Wspólny bilet WBA
 » Szukaj połączenia
 » Dworzec PKP
 » ŁKA
 » Kontakt

PKS, BUS:

 » Rozkład jazdy BUS
 » Rozkład jazdy PKS
 » Przystanki PKS
 » Kontakt
 » Dla przewoźników

Taxi:

 » Ceny, kontakt
 » Postoje taxi
 » Uzyskanie licencji

Tramwaj coraz popularniejszy

Coraz więcej pabianiczan korzysta z tramwajów linii 41. Składy przewożą już prawie 10 tysięcy pasażerów dziennie – wynika z badań, przeprowadzonych w listopadzie przez Zespół Inżyniera Miasta Urzędu Miejskiego w Pabianicach. Pabianice wspólnie z Ksawerowem będą starać się o środki na modernizację linii tramwajowej z nowej perspektywy unijnej.

W lipcu Urząd Miejski przeprowadził badania preferencji komunikacyjnych pasażerów komunikacji miejskiej. Najważniejszym postulatem pabianiczan było przywrócenie dwóch wagonów tramwaju. Po wielomiesięcznych negocjacjach Pabianic i Ksawerowa z Łodzią, udało się przywrócić drugi wagon i to bez dodatkowych dopłat z budżetu Pabianic. Dzięki temu, pasażerowie od początku września podróżują w bardziej komfortowych warunkach. Również na 2014 rok magistrat ustalił wstępnie z Łodzią dobrą stawkę dotacji do funkcjonowania linii 41. Drugi wagon tramwaju oczywiście zostaje.

W listopadzie Urząd Miejski powtórzył badania potoków pasażerskich na linii 41. Co się okazało? Po wprowadzeniu drugiego wagonu i zmianach w Łodzi związanych z budową trasy W-Z, liczba pasażerów wzrosła jeszcze bardziej. W 2011 roku, gdy pojedyncze wagony dojeżdżały na pęlę Chocianowice-IKEA, dziennie przewoziły 5.738 osób. Po wydłużeniu w 2012 roku trasy do placu Niepodległości, frekwencja wzrosła do 7.823 pasażerów. Teraz, gdy mamy dwa wagony, przez cały dzień roboczy tramwaje przewożą aż 9.576 osób. To wzrost aż o 67 proc. w ciągu zaledwie dwóch lat. Najbardziej obłożony kurs w sumie zabrał aż 216 osób, a w jednym momencie frekwencja niejednokrotnie przekraczała 100 pasażerów.

Jest szansa, aby połączenie tramwajowe stało się bardziej atrakcyjne dla osób, mieszkających z dala od linii tramwajowej. Urząd Miejski w Pabianicach rozmawia z łódzkim Zarządem Dróg i Transportu o wprowadzeniu specjalnego wspólnego biletu 30-dniowego i 90-dniowego. Na jego podstawie można by korzystać zarówno z pabianickich autobusów w obydwu strefach, jak i z całej łódzkiej komunikacji. Taki bilet byłby tańszy niż dwa kupowane osobno.

Linia tramwajowa wymaga modernizacji. Dlatego Urząd Miejski zgłosił do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego wstępny zamiar realizacji rewitalizacji linii na pabianicko-ksawerowskim odcinku. W latach 2017 – 2020 mogłyby zostać wyremontowane torowiska, podstacje trakcyjne i kupione nowe wagony. Szacowany koszt realizacji projektu to około 138 mln zł, ale jest szansa na finansowanie inwestycji z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.



piątek, 29.11.2013 / godz.: 15:38




Od 4.12 zawieszenie linii


Od 3.12 zmiana rozkładu jazdy


Od 9.11 w dni robocze obowiązuje rozkład powszedni wolny od nauki szkolnej


Od 19.10 tymczasowa zmiana trasy


Od 27.04 tymczasowa zmiana trasy

Zaplanuj podróż:







Rowerowe Łódzkie:

 » Jak to działa?
 » Cennik
 » Mapa stacji
 » Regulamin
 » Aktualności
 » Kontakt
 » O projekcie

Facebook:

© Urząd Miejski w Pabianicach - Wydział Infrastruktury Technicznej i Komunikacji | komunikacja@um.pabianice.pl | tel. 42-225-46-27